ORLEN Benzina pohání sport

Rallye Dakar

Společně na cestě vpřed za skvělými sportovními zážitky

Vítězství je dojet bezpečně

Jak vidí dobrého řidiče Martin Prokop?

1.  Dobrý řidič je pozorný a přítomný

2.  Dobrý řidič je předvídavý a připravený

3.  Dobrý řidič je plynulý a předvídatelný

4.  Dobrý řidič je pokorný a tolerantní.

Dobrý řidič prostě přemýšlí

Dakar 2023

Rallye Dakar 2023 je 45. ročníkem legendární vytrvalostní soutěže, která se řadí k nejnáročnějším vůbec.

Motory začnou řvát 31. prosince 2022 v Sea Campu, kde odstartuje jubilejní 45. ročník. Závodníci si opět budou muset zvyknout na písečné duny a 8 549 kilometrů, z toho je vypsáno 4 706 kilometrů rychlostních zkoušek ve čtrnácti etapách. Cíl v Dammamu je 15. ledna 2023. 

Tuto náročnou soutěž můžete sledovat na kanálech TV Nova, kde budete moci vyhrát extra koníky do ORLEN Benzina aplikace či zásobu Verva energy drinků.

Martin Prokop

V barvách  ORLEN Benzina Teamu pojede i tento rok opět Martin Prokop.

Martin Prokop je ostříleným dakarským borcem.
Čtyřicetiletý jihlavský pilot s bohatými zkušenostmi jak z vytrvalostních soutěží, tak šampionátu WRC, pojede Rallye Dakar už poosmé.
Loňské účinkování bylo velmi slibné, ale po problémech s autem se Martin propadl až na 25. místo. „Oproti konkurenci máme velmi širokou kabinu, která na rovinkách generuje příliš velký odpor vzduchu. Auto s korbou sice vypadá pěkně, ale vytváří za sebou nežádoucí vzduchové víry, které nás výrazně brzdí ve vysokých rychlostech. Minulý ročník jsem tak měli problém vůbec dosáhnout maximální povolené rychlosti 170 km/h," ohlíží se Martin Prokop do uplynulého ročníku. „S myšlenkou změnit výrobce tlumičů si pohráváme už dlouho a konečně jsme se k tomu odhodlali. Poprvé jsme nový podvozek řádně ověřili na testech v Maroku a musím uznat, že se mi s ním auto řídí lépe, je stabilnější a lépe vyvážené," dodal  Martin Prokop.  

Jakub Przygonski

Kromě Martina Prokopa letos jako člen ORLEN Benzina Teamu pojede také závodník Jakub Przygonski.

 Jakub svou závodnickou kariéru začal na motorce. Jeho prvním závodem byl Desert Challenge v Cross Country World Championship ve Spojených Arabských Emirátech.

Od roku 2009 se účastní Rallye Dakar, kde se během pěti let stal nejoceňovanějším polským motocyklistou v historii Rallye.
V roce 2013 se  zapsal do Guinessovy knihy rekordů pro nejrychlejší drift na světě, smykem 217 km/h.
V roce 2015 Kuba přesedlal z motorky na auto. Hned příští rok se opět kvalifikoval na Rallye Dakar, kde v roce 2019 dosáhl životního úspěchu a umístil se na 4. místě.