Paliva budoucnosti

Posuňte jízdu na další úroveň

Neustále naše paliva zlepšujeme a vyvíjíme. Paliva Efecta a Verva jsou toho jasným důkazem

Efecta - čistí motor efektivně

Paliva Efecta byla vyvinuta na základě nejnovějších výzkumů a poznatků. Splňují požadavky moderních pohonných jednotek a jsou vyráběna v rafinériích v Kralupech nad Vltavou a Litvínově.

Výsledek ověřený nezávislými testy

Zaměřili jsme se na čistící účinky paliv a prodloužení životnosti palivových soustav. 

Účinky máme ověřeny motorovými zkouškami v akreditované mezinárodní laboratoři.

Přehrát video z testů

Efecta 95

Pro automobily s benzínovými motory
  • snižuje množství usazenin v motoru a palivovém systému až o 99 %*
  • udržuje palivovou soustavu v čistotě
  • chrání motor a palivovou soustavu před korozí
  • posílená mazivost má pozitivní vliv na spotřebu
  • snižuje emise škodlivých látek
  • vhodná i pro starší osobní automobily vyrobené před rokem 1986, které mají ventilová sedla z netvrzených materiálů

* Ověřeno dle metodik CEC F-05-93 a CEC F-98-08 v nezávislé laboratoři SGS.

Efecta Diesel

Pro automobily s naftovými motory
  • vyčistí vstřikovače a obnoví výkon motoru na 100 % už po 16 hodinách používání*
  • nadstandardně aditivovaná motorová nafta pro mírné klima
  • chrání motor a palivovou soustavu před korozí
  • má pozitivní vliv na spotřebu
  • vyšší cetanové číslo usnadňuje „studené“ starty
  • protipěnivostní přísady umožňují pohodlnější a rychlejší tankování

* Ověřeno dle metodik CEC F-05-93 a CEC F-98-08 v nezávislé laboratoři SGS.

Co vás o Efectě může ještě zajímat?

Odpovídáme na vaše nejčastější dotazy

Kolik procent biolihu je v palivu Efecta 95?

Do Efecty 95 přidáváme až 5 % biolihu.

Jaké má Efecta Diesel cetanové číslo? 

Efecta Diesel má 54 jednotek, norma ČSN EN 590 udává minimálně 51 jednotek.

Dosáhněte maximálního výkonu s palivem Verva

Prémiová paliva byla vyvinuta na základě nejnovějších požadavků konstruktérů motorů i norem na ochranu ovzduší. Komplexností svých účinků patří v ČR mezi nejkvalitnější prémiová paliva.

Verva 100

Prémiové palivo pro automobily s benzínovými motory
  • prémiový vysokooktanový benzín vyvinutý speciálně s cílem zvýšit výkon motoru a snížit třecí ztráty
  • hodí se pro sportovní charakter jízdy ve vozech s vyšším kompresním poměrem, pro sportovní motocykly a malá sportovní letadla
  • energie vzniklá při spalování je dále efektivně využita, a tím se snižuje množství spotřebovaného paliva
  • neobsahuje klasický biolíh, ale je postavena na bázi ETBE (etyltercbutyléter)
  • ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi
  • od 1.1.2021 byl podíl ETBE navýšený a díky tomu se výkonnostní parametry ještě zlepšily, nově je díky tomu Verva 100 na stojanech označená evropským značením E10 

Verva Diesel

Prémiové palivo pro automobily s naftovými motory
  • prémiová nafta vhodná pro vozy s moderními dieselovými motory, které jsou vybaveny technologií Common-Rail 
  • díky vyššímu cetanovému číslu usnadňuje studené starty
  • snižuje třecí ztráty
  • umožňuje dosažení plného výkonu motoru a zároveň úspornějšího provozu
  • díky vyšší mazivosti zabezpečuje bezchybnou funkci palivového čerpadla a vstřikovacích trysek
  • díky lepšímu rozprášení paliva a efektivnějšímu spalování snižuje kouřivost a emise ve výfukových plynech, tudíž je šetrnější k životnímu prostředí
  • díky parametru filtrovatelnosti až do –26 ºC vás podrží i v silných mrazech

Co vás o Vervě může ještě zajímat?

Odpovídáme na vaše nejčastější dotazy

Proč jsme přidali do Vervy 100 ETBE? 

ETBE jsme přidali z důvodu nutnosti plnění zpřísněných emisních limitů platných v ČR. Je na každém distributorovi paliv, jakou cestu úspory zvolí. My jsme zvolili přidávání ETBE do prémiového paliva a tím zároveň zlepšili jeho parametry.

Proč je Verva 100 označena E10? 

Protože značení E5 a E10 není dáno pouze obsahem biolihu v palivu, ale také obsahem kyslíku v palivu. Verva 100 je bez přidaného biolíhu, ale díky ETBE došlo k posunu obsahu kyslíku, proto musíme značit E10 – takto to stanovuje norma.

Jaká je skladovatelnost benzínu s ETBE? 

ČSN 656500 udává dobu použivatelnosti benzínu dle normy ČSN EN 228 tři měsíce. Vervu 100 je možné skladovat a bez problémů pak užívat delší dobu. Závisí to ovšem na podmínkách skladování. Obecně platí, že PHM by se měly skladovat v uzavřené nádobě, bez kontaktu s denním světlem a za stálé teploty. Z praxe víme, že Vervu 100 je možné mít v nádrži např. skútru či motocyklu přes zimu a na jaře není problém nastartovat.

Jaký má vliv ETBE na výkon a spotřebu? 

Benzín s ETBE má lepší výhřevnost, která zvyšuje výkonové charakteristiky motoru a zároveň umožňuje ujet větší vzdálenost na jedno natankování. Spotřeba samozřejmě záleží na celé řadě vlivů – styl jízdy, počasí, nahuštění pneumatik, povrch silnice apod.

Kde se vyrábí Verva 100? 

V rafinérii v Kralupech nad Vltavou.

Obsahuje Verva Diesel biosložku? 

Ano, obsahuje až 7 % FAME. 

Jaká je filtrovatelnost u Verva Dieselu? 

Filtrovatelnost je daná normou ČSN EN 590, nicméně v zimním období je posílena na -26°C.

Jaké má Verva Diesel cetanové číslo? 

Verva Diesel má až 60 jednotek, norma ČSN EN 590 udává minimálně 51 jednotek.

Vodík – bezemisní cestování

Představte si lepší kvalitu ovzduší pro všechny. 

Vozidla s vodíkovými palivovými články jsou dalším klíčem k udržitelné dopravě. Bezemisní cestovaní se stává realitou. Vodík přichází jako stále slibnější možnost, která vede k dekarbonizaci veřejné dopravy a mobility.

Mobilita na vodíkový pohon kombinuje nulové emise z výfuku s dlouhým dojezdem, rychlým a tichým doplňováním paliva, flexibilitou.

Výhodou vodíkových osobních automobilů je rychlé plnění, které pod tlakem 700bar zpravidla zabere asi 3-5 minut, podobně jako tankovaní u vozidel se spalovacími motory. 

Distribuce a skladování vodíku na našich čerpacích stanicích dodržuje vysoký standart kvality dle normy ČSN ISO 14687 (656520 - Motorová paliva a ostatní výrobky, jakost).

Do roku 2030 chceme mít vodíkové stojany na 28 stanicích v Česku a na 26 stanicích na Slovensku

První vodíkové stojany pro veřejnost jsme nainstalovali na čerpacích stanicích v Praze na Barrandově a v Litvínově.

V našich areálech v Litvínově a Neratovicích plánujeme zřídit dvě výrobní a distribuční vodíková centra a zpřístupnit vodík mimo jiné i železniční dopravě.

Tisková zpráva

Elektrická energie - alternativní pohon s nulovými emisemi

Výhodou elektroautomobilů je možnost dobíjení baterií přes noc v domácnosti či během dne, kdy je auto zaparkované například ve firemní garáži. 

Rychlodobíjecí stojany, které naleznete na vybraných stanicích ORLEN Benzina, jsou vybaveny DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponující výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

Naše vize: udržitelný technologický rozvoj ruku v ruce s přírodou

Na čerpacích stanicích ORLEN Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva LPG a CNG. Nyní nabídku rozšíříme o elektrickou energii.

Tomasz Wiatrak, Generální ředitel skupiny ORLEN Unipetrol 

Tisková zpráva

AdBlue

AdBlue není ani palivo ani aditivum do paliva, ale kapalina uložená v samostatné nádrži. Lze ho čerpat ze samostatných stojanů nebo je ke koupi v kanystrech v prodejně čerpací stanice. 

Tato technologie se používá u dieselových motorů a nákladních vozidel zkonstruovaných v souladu s normou Euro 4 od roku 2006. V důsledku stále přísnějších a rychle se měnících emisních norem EU navrhují mnozí výrobci automobilů v současnosti osobní automobily s technologií SRC a nádrží na AdBlue. 

Veškeré AdBlue dodávané na čerpací stanice ORLEN Benzina má certifikát kvality, takže si zákazníci mohou být jisti, že AdBlue na čerpacích stanicích ORLEN Benzina splňuje normu ISO 22241. Čerpací stanice, které nenabízejí AdBlue ze stojanu, nabízejí možnost doplnění AdBlue z kanystru.

Kvalitu našich paliv garantujeme

Naše paliva systematicky testujeme a to nejen během výroby, ale i po jejich distribuci na čerpací stanice. Zajišťujeme tím jejich bezchybnou kvalitu, která je potvrzena certifikátem Lab Guarantee. Proces testování probíhá takto:

Testování během výroby

V celém procesu zpracování ropy a výroby pohonných hmot se z nádrže průběžně odebírají vzorky, u kterých se testují kritické parametry.

Finální test

Veškeré pohonné hmoty jsou testovány dle platných norem. Teprve poté mohou být pohonné hmoty distribuovány na čerpací stanice.

Distribuce na stanice

Distribuce na čerpací stanice je zajištěna nejmodernějšími automobilovými cisternami, které splňují veškeré požadavky na zachování kvality produktu.

Kontroly na stanicích

Na čerpacích stanicích je nastavený systém pravidelné kontroly paliv, které zajišťuje nezávislá akreditovaná laboratoř. Vzorky jsou odebrány přímo z výdejních stojanů.

Kde všude můžete tankovat naše paliva? 

ORLEN Benzina má nejširší síť stanic v České republice